Permata

Permata

Saturday, February 12, 2011

I LOVE CAT

MY STORY TODAY...About KUCING. I LOVE CAT :). Tapi ader jugak orang yang geli dengan KUCNG he he naper yek maybe geli ngan bulu KUCING tu kot. Rugi betol orang yang geli ngan KUCING nih, coz so soft bulu dier. Anyway korang pon tahu kan Nabi Muhamamad S.A.W adalah seorang yang sangat menyayangi KUCING dan aku pernah terbaca dalam satu kisah, Nabi S.A.W ada mempunyai seekor KUCING yang dberi nama Mueeza. Kepada Sahabatnya Nabi S.A.W berpesan agar menyayangi KUCING peliharaan seperti keluarga sendiri.

Dalam hadis sahih Al Bukhori, dikisahkan tentang seorang wanita yang tidak pernah memberi makan KUCINGnya, dan tidak pula melepas KUCINGnya untuk mencari makan sendiri, Nabi S.A.W pun menjelaskan bahwa hukuman bagi wanita ini adalah siksa neraka.

Actually walupun aku suka KUCING tapi aku tak bela KUCING pon :). Rasa sian plak kat dier kalu aku bela dier kat rumah skrg nih coz rumah aku tinggi kang macam mana plak dier nak naik lift :). Tapi kalo balik kg sure jumpa kucing antaranya kat umah my auntie.

Ni semua KUCING auntie aku :)

Nama dier... Baq
 hitam itu manawan....

 Tak ingat nama dier emmmm stella kot



yang ini pon aku tak ingat nama dier tapi comel.....

Susah nak shoot pic KUCING nih ,sebab of courseler dier memang tak duduk diam, asik bergerak jek, Aku nak shoot aksi dier yang lucu dan mengelikan hati, emmmm jangan harap ler dapat al maklumler bukan pro yang buat photo shoot nih :). Tapi aku puas hati ler he he ni ader sedikit fakta tentang KUCING

---> KUCING memiliki sekitar 30 gigi dalam mulutnya.
---> KUCING tidur paling lama diantara binatang lainnya, sekitar 16 jam
---> Pada saat KUCING berumur 6 bulan, itu setara dengan 10 tahun usia manusia

So to u all sayangi la KUCING tapi bagi yang geli tu nak buat macam mana kan :) cuma jauhkan diri kita daripada menyakiti dier sebab dier pon makluk tuhan jugak... daa see u soon, luv me :)

Meow! Meow! Meow!

No comments:

Post a Comment